Zwarte stekels…

Gekleurde, doorzichtige, dikke, flinterdunne, met motiefje, suffe, zeer pikante, met ladder erin, je kunt het zo gek niet bedenken of ze zijn er. Ik heb het dan over panty’s. Of zoals ze ook wel genoemd worden: panty-, netkousen of gewoon kousen. En volgens Van Dale vallen maillots, spanbroeken of tricots ook nog onder de panty’s. Prima.

Ze dienen vooral om zo vrouwelijk mogelijk voor de dag te komen. Elegant, sjiek. Mooi onder een rok, jurk of tuniek. Alhoewel…?

Een paar jaar geleden zaten mijn zoontje Bram en ik in de wachtkamer bij oogheelkunde. Hij moest ter controle naar de scheelkijkdokter. Om de tijd te doden had ik een stripboekje meegenomen voor Bram. Maar hij las geen letter. Veel interessanter vond hij het lekker om zich heen te kijken en mij soms onmogelijke vragen te stellen. En kinderen kunnen dat toch zo, hè, ongegeneerd mensen observeren en dan ook nog zeer rake opmerkingen maken…

Er kwam een keurige-al-op-leeftijd-zijnde-dame de ruimte binnen. Wij zeiden elkaar beleefd gedag. Toen ze zich gesetteld had op de stoel naast die van Bram, verdiepte zij zich meteen in een beduimeld exemplaar van wat ooit een complete Story was geweest. De observatie kon beginnen. En zo te zien, deed hij het grondig. Via knotje en rimpelig gezicht verder naar beneden…

Het bespieden was niet onopgemerkt gebleven, want het slachtoffer keek op een gegeven moment naar mijn zoontje en zei hem dat hij toch zo’n braaf jochie was. Of ze dat nu meende of dat ze dacht: wat ben jij een brutaal kereltje om me zo te beloeren. Zou kunnen. Maar waarschijnlijker was het dat ze zelfs dacht: waarom roept die trut van een moeder hem niet tot de orde? Geen idee.

Omdat Bram z’n ongelezen stripboekje op de grond was gevallen, bukte ik me en keek onbedoeld recht tegen de benen van het grondig-door-haar-jeugdige-buurmannetje-bekeken-omaatje aan. Wat ik toen zag… was verbijsterend. Ze droeg oerlelijke witte panty’s, dat was op zich al erg. Maar dat was zeker nog niet alles… Er staken namelijk overal zwarte haren doorheen…

Ik hoopte nog even dat mijn zoontje dit toevallig niet was opgevallen, maar dat die hoop ijdel bleek, werd een paar seconden later acuut duidelijk. Hij stootte me aan en zei hardop: ‘Mamma, kijk nou, wat grappig, die mevrouw draagt panty’s met zwarte stekels. Waar zou je die kunnen kopen?’
Ahum…

Reacties

Populaire posts van deze blog

“Op zand vallen doet toch geen pijn?!”

Bram wordt kopje kleiner gemaakt

Is een dom blondje wel dom?