Bootcamp

‘Ejo Captain Jack. Ejo Captain Jack. Bring me back to the railroad track. Bring me back to the railroad track…'

Afgelopen weekend ben ik aan het denken gezet. Dat is op zich niets abnormaals en in dit geval ook helemaal niet verkeerd, want ik sta inmiddels op het punt te gaan sporten!

Nico, een neef van me, vertelde dat hij gediplomeerd Bootcamp-instructeur is geworden. Bootcamp is een buitentraining, gebaseerd op de trainingsroutine van het Amerikaanse leger, met onderdelen als hardlopen, opdrukken, springen, touwtrekken, traplopen en nog veel meer waar je kapot moe van wordt. En als klap op de vuurpijl staat er dan ook nog eens een drill instructor langs de kant die zegt (of in het ergste geval: schreeuwt) wat je moet doen.


Dat klinkt niet echt uitnodigend, maar als mijn neef die instructor is, kan ik ’t wel aan. Denk ik… Hoop ik…

“Sylvia, als je wat wilt bereiken moet je uit je comfortzone komen. Ik ga starten met Bootcamp en de deelnemers beginnen allemaal bij nul. Dit is je kans!” Hij heeft groot gelijk. Mijn comfortzone ‘s avonds ‘op de bank hangen’ is inderdaad heel comfortabel, maar mijn conditie is dan ook 0,0 en zal ook niet hierboven uitstijgen als ik niets ga ondernemen. Eén avond in de week kan en wil ik dit patroon toch wel doorbreken? O, ik vind het eng.

“Ik denk er nog ff over na, goed?”, zei ik hem. ’s Avonds overdacht ik ‘mijn zonden’, naast mijn slechte conditie moeten er ook vijf hele kilo’s af. Als ik achter m’n bureau zit of op de bank, dan zie ik HEM. Ik hoop altijd dat het mijn shirt is dat plaatselijk wat opbolt, maar als ik dan ‘voorzichtig’ prik met mijn vinger, is het toch gewoon een vetrol… BAH!

Nog steeds twijfel ik behoorlijk of dit ‘gedril’ iets voor me is of ik het kan en of ik het wel leuk vind, maar ik heb de knoop doorgehakt, ik ga het gewoon proberen. Dus heb ik me gisteren een Bootcamp-zweetshirt gekocht. Mijn boots… uhh… gymschoenen moet ik nog ontdoen van een dikke laag stof en dan gaan we ons volgende week woensdag eens lekker laten afbeulen… Hoppa!


‘Badadadidado left right right left…’

Heb je ook interesse? Ga dan naar de site van
www.danceeasy.nl en geef je op. Gaan we samen afzien! ;-)

Reacties

Populaire posts van deze blog

“Op zand vallen doet toch geen pijn?!”

Bram wordt kopje kleiner gemaakt

Is een dom blondje wel dom?