Is een dom blondje wel dom?

In heel veel gevallen is het antwoord op de vraag ‘Is een dom blondje wel dom?’ volmondig JA. Geen twijfel over mogelijk. Maar in uitzonderlijke situaties kan het ook zo zijn dat een vermeend domme gans, gewoon met haar hoofd ergens anders is… Haar hoofd is dus niet leeg, maar (te) vol.

Omdat ik de privacy van de geblondeerde in kwestie wil waarborgen, noem ik haar gemakshalve X.


X zou haar man gaan helpen. Deze wilde namelijk een schilderij ophangen. De taak van X was het opzuigen van het boorsel. Een vrij eenvoudige taak, ware het niet dat ze dat boorlawaai afschuwelijk vindt en er dus altijd een beetje ‘kriegel’ van wordt. Maar niet getreurd, het ging maar een minuutje duren, daar was overheen te komen. Manlief stond al klaar met zijn kloppend apparaat en X was bereid te zuigen. J De man zette zich schrap met zijn mond ietwat open (inside-informatie, vraag me niet hoe ik dit weet), X hield het stofzuigeruiteinde bij de boor. En boren maar.

Ze vond het een beetje vreemd dat er toch ondanks dat de zuiger op flink vermogen stond gruis op de grond viel, en niet zo’n beetje ook. Haar man keek ook al een keer vragend naar links, maar ging driftig door, zijn mond nu meer in een grimas (ik kan me zo voorstellen dat hij ook op deze manier kijkt als hij op de wc zit, wanneer het niet zo wil lukken, maar dat terzijde). Eindelijk! Het gat was diep genoeg en dat lawaaiding kon gelukkig uit. X was helemaal opgelucht, alleen was het opeens wel akelig stil. Totdat het kwartje viel… Ze kon wel door de grond zakken, want wat bleek: de stofzuiger had al die tijd niet aan gestaan…

Tot zover een gênante anekdote over een vrouw die dus lijkt op een dom blondje, maar het niet is.
 
 

Reacties

Populaire posts van deze blog

“Op zand vallen doet toch geen pijn?!”

Bram wordt kopje kleiner gemaakt