Piemeltransplantatie?

Afgezien van het feit dat het heerlijk vertoeven is in een saunalandschap, kun je er als schrijfster ook nog eens humoristische ‘stof’ opdoen. Als je goed luistert en kijkt. Ja sorry voor diegenen die denken dat we in de sauna allemaal geblinddoekt zijn, je ziet hier en daar wel eens wat…
Puffend en zwetend bracht ik de laatste minuutjes door op de onderste tree in de panoramasauna of wat ervoor door moest gaan. Het was meer een uitzicht-op-1002-houtblokken-sauna, maar oké. Naast me zaten twee vrouwen van middelbare leeftijd. Ik noem ze voor het gemak Mien en Trees.
‘Shit, wat is het heet. Ik heb er normaal nooit last van en hier wel. Verdorie, ’t doet echt zeer.’ ‘Heb jij er ook last van?’ ‘Ik heb m’n neus van binnen verbrand als je daar op doelt.’ ‘Nou, ik heb anders mooi mijn tepels verbrand. Moet je kijken. Helemaal verlept en vuurrood.’ Alsof het de normaalste zaak van de wereld was, raakte Mien de tepel van Trees even aan. Ik bekeek het met verbazing. ‘Ik zie ‘t inderdaad, ik dacht dat ze er normaal ook zo uitzagen.’ ‘Nou, dank je.’ ‘Dan zou ik er in het vervolg maar zoogcompressen opleggen of misschien je handen erop houden. Trek je wel bekijks. Of je dat nu wilt?’ ‘Misschien vet ik ze in het vervolg wel in met uierzalf.’ En weg liepen ze. Zonder te douchen (wat eigenlijk een doodzonde is in de sauna) lieten ze zich in het koude buitenzwembad zakken. Vast een welkome verkoeling vooral voor Trees d’r twee verbrande…
Een uurtje later waagde ik me zelf in het buitenzwembad. Het was behoorlijk koud. Brrr… Aan de waterkant zaten twee net-iets-ouder-dan-pubermeisjes de boel te observeren. Omdat ik wel wat beweging kon gebruiken, ging ik aan de rand hangen en deed wat oefeningen. Aquajogging, maar dan de luie variant. Zij hadden niet in de gaten dat ik zo precies kon horen wat ze zeiden.
‘Hé, kijk nou eens?’ ‘Waar?’ ‘Daar die man aan de overkant. Heeft die soms een piemeltransplantatie ondergaan?’ Nieuwsgierig als ik ben, speurde ik naar een piemel-getransplanteerde-man, maar ik kon niet echt iets ‘vreemds’ ontdekken. ‘Nee, gekkie, blanke mannen hebben dat wel eens. ZE zijn gewoon wat donker uitgevallen.’ ‘Nou ja, het lijkt wel alsof ie meer dood dan levend is.’ ‘Sorry, hier in de sauna heb ik ze liever dood dan levend, jij niet dan?’ ‘O ja, sorry, als je het zo bedoelt dan doe inderdaad maar zo dood als een pier. Hihi…’ Ik kon mijn lachen niet inhouden en verzoop onderhand in het 140 meter diepe bad.
Sauna, een genot voor lichaam én geest…

Reacties

  1. Wat jij niet allemaal meemaakt in de sauna, erg grappig. Ik moet de volgende keer toch ook wat beter opletten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. als nichtje van Ilse, moet ik inderdaad toegeven dat jullie leuk en humoristisch schrijven, en daarmee ook een grote doelgroep mee aanspreken. Ga zo door, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

“Op zand vallen doet toch geen pijn?!”

Bram wordt kopje kleiner gemaakt

Is een dom blondje wel dom?