Clumsy dancing

Wat was het een hype! Inmiddels heeft Zumba behoorlijk wat aan populariteit ingeboet. Maar misschien is dat laatste alleen maar zo in mijn belevingswereld en wil ik het gewoon graag. Ik heb het namelijk een beetje ‘gehad’ met de wiegende heupen, ritmisch schuddende schouders, armen en benen.

Toen ik me aanmeldde, leek het me heerlijk om te swingen op mooie muziek als salsa, samba en merengue. Dirty Dancing is niet voor niets één van mijn favoriete films. Fantastisch om zo te kunnen dansen als Johnny en Baby…

Het is misschien raar om dit van mezelf te zeggen, maar ik heb aanleg voor sport. Laat ik het even nuanceren: voor bal- en racketsporten. Dit is me met de paplepel ingegoten. In mijn jeugd (echt a very long time ago) hoorde ik bij de top van badmintonnend Nederland. Vanuit mijn ervaringen uit het verleden (die geen garantie geven voor de toekomst...) had ik dan ook hooggespannen verwachtingen van mezelf op Zumba! Niet dat ik de illusie had overigens, dat ik na een beetje oefenen naar de Olympische Spelen zou kunnen of een keertje kon optreden voor mijn eigen dorp. Geen denken aan, ik vind het namelijk al doodeng om mezelf in die immens grote spiegel te zien bewegen.

Zumba is echt voor de meeste mensen goed te doen, maar ik heb, zo is me nu gebleken, gewoon een afwijking. Ik kan blijkbaar niet iets ritmisch tegelijk met mijn benen én armen doen. Als ik dat doe, lijk ik motorisch zwaar gestoord. Wanneer ik de pasjes eindelijk min of meer (echt meer min dan meer hoor) onder de knie heb en dan probeer die bovenste twee tentakels te gebruiken, ga ik steevast meteen weer met mijn onderlijf in de fout. Is het nu met de voeten twee stappen naar voren en dan eentje naar links ondertussen naar achteren zwaaiend met mijn armen of bedoelde ze het nu andersom? Ongelofelijk dat ik nog nooit gevallen ben. Op zulke momenten weet ik ook direct weer waarom ik altijd helemaal achteraan sta, zoveel mogelijk uit het zicht van anderen!

Goed zal ik er dus nooit in worden. Maar Zumba gaat vooral om het bewegen en ik heb soms zelfs héél snel bewogen om maar niet te vallen. Daarbij heb ik –ondanks dat ik het niet allemaal perfect kon uitvoeren– heel veel plezier gehad. Ook anderen hebben volop om me kunnen lachen. En laat dat nu de letterlijke vertaling zijn van het woord Zumba: snel bewegen en lol hebben…

Reacties

  1. Leuk geschreven :) Ik doe ook regelmatig aan zumba, maar dan wel voor de tv, met een dvd erin... Niks voor mij, zo'n groepsles. Misschien ooit, als ik echt goed zou worden... (dromen kan nooit kwaad :P)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Henry schaefer17 juli 2011 om 08:42

    Tja, wat moet ik zeggen.
    Ik zou bijna zeggen, probeer zumba te combineren met een racket.
    Moet ongetwijfeld een wereldtitel, danwel een nieuwe sport opleveren.

    Ik vind het leuk om te zien maar om te doen?.
    Ben niet zo sportief.
    Blijf schrijfs en dan maar geen zumba.

    Henry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En ik vind het prachtig om te doen en ik ben de gelukkige die wel wat ritmisch is en ook nog eens balgevoel heeft, hi, hi. Leuk geschreven Syl. Je bent een kei. Liefs Es

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

“Op zand vallen doet toch geen pijn?!”

Bram wordt kopje kleiner gemaakt

Is een dom blondje wel dom?