Wat? Nee, echt?

Pling! Mail van TenPages.com. Een uitgever is nu al zeer geïnteresseerd in ons manuscript en gaat de rest van de aandelen kopen. Ik tril van top tot teen en in deze toestand mede-auteur Ilse bellen is nog niet zo heeeeel gemakkelijk. Nou ja, 't bellen zelf wel, maar 't nummer vinden en dan ook nog foutloos i-n-t-o-e-t-s-e-n... YES! Het is gelukt. We maken samen maar toch apart een huppeltje door de woonkamer.

Jeetje wat zijn we blij. De opluchting is voelbaar, want dit is nu verleden tijd: leuren bij familie, vrienden, kennissen, buren en collega's om alsjeblieft aandelen te kopen, 136 keer per dag de mail én TenPages.com checken, boekenleggers verspreiden, vreemden aanklampen of ze niet alsjeblieft willen investeren, bedeltweets sturen (die me zelf al de keel uithangen, laat staan...), bedrijven aanschrijven en pers benaderen.

Vanaf hier telt alleen nog het heden en de toekomst. Televisieprogramma's staan voor ons in de rij... DWDD, Pauw&Witteman en Life4you. Aan werken komen we niet meer toe. Sorry collega's! :)

Heleen van Royen reikt ons met een jaloerse blik het eerste gedrukte exemplaar van passie en piemelbloemen uit en de aanblik van de enorme stapels in de boekhandels maakt ons euforisch. De glimlach op de gezichten van de toekomstige lezers is een lust om naar te kijken. Iedereen loopt met ons weg. En zeg nu zelf: DAT is nog het allermooiste: gelezen én goed gevonden worden.


Tijdens het boekenbal zingt Marco Borsato de sterren van de hemel. Speciaal voor ons brengt hij nog eens
'De meeste dromen zijn bedrog...' Ik knipper even met mijn ogen en dan... word ik wakker met de stem van Marco op de achtergrond. Ik uit een oerkreet die ik hier liever niet herhaal. Normaal gesproken ben ik nogal slaapmutserig van aard, maar ik realiseer me nu acuut dat ik maar beter meteen weer met beide benen op de grond kan gaan staan.

Zucht...

Reacties

Populaire posts van deze blog

“Op zand vallen doet toch geen pijn?!”

Bram wordt kopje kleiner gemaakt

Is een dom blondje wel dom?